banner
Biznes

Rozwój sklepów convenience

W ciągu ostatnich lat na wzór zagranicznych rynków, przybywa w Polsce sklepów typu convenience.

Convenience shop lub też inaczej convenience store to przykład niewielkiego sklepu usytuowanego na osiedlach miast lub innych często odwiedzanych i wygodnych dla kupujących punktach lokalizacyjnych. Towary jakimi handlują mają za zadanie zaspokojenie najpilniejszych i codziennych potrzeb konsumentów. Są to zatem głównie gotowe, często paczkowane produkty spożywcze i napoje, to jest mrożonki, sery, konserwy, lody jak również artykuły codziennego użytku takie jak gazety, bilety, zapałki, papierosy, baterie. Często też oferują losy na różnego typu loterie, głównie lotto oraz najpotrzebniejsze środki czystości takie jak mydła czy proszki do prania.

W Polsce liderem wśród tego typu sklepów są sklepy Żabka Polska SA. To ponad 2400 sklepików na dzielnicach i w centrach miast w całym kraju. Koszt związany z uruchomieniem każdej nowej placówki ponosi sama sieć opierając się o umowę ajencji z zainteresowanymi. Ajenci Żabki otrzymują lokum wraz z pełnym zatowarowaniem oraz darmowy program szkoleń biznesowych oraz ciągłe wsparcie marketingowe. Mają zatem możliwość stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i kompetencji zawodowych poprzez oferowane możliwości rozwoju takie jak kursy, szkolenia i współfinansowane przez pracodawcę studia podyplomowe.

Jak podkreśla Jacek Spychała – odpowiedzialny za dział public relations  firmy, sieć ta tworzona jest przede wszystkim przez ludzi, którzy dzięki „głowie pełnej pomysłów”, nieprzeciętnej motywacji i indywidualizmowi odgrywają niesamowicie istotną rolę w rozwoju firmy. Firmy, która troszcząc się o indywidualne dobro pracowników, przyczynia się także do wzmacniania własnej pozycji lidera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.