banner
Biznes

Findability – czyli pozwól się odnaleźć

Reklama w wyszukiwarkach staje się coraz bardziej popularna. Jeszcze kilka lat temu, w 2008 roku wydatki na tę formę promocji oscylowały w granicach 200 mln złotych. Dziś koszty te są prawie pięciokrotnie wyższe.

Z formy reklamy w wyszukiwarkach korzystają zarówno  wielkie, zaawansowane technologiczne przedsiębiorstwa jak i niewielkie firmy.  Tak znamienna popularność tego środka promocji wynika z jego stosunkowo niskiej ceny w porównaniu do innych narzędzi marketingowych, możliwości łatwego kontrolowania jego rezultatów oraz precyzyjnego targetowania. O ile jednak reklama w wyszukiwarkach stała się nieodłącznym elementem marketingu i PR’u w Polsce, o tyle  robiące już od jakiegoś czasu furorę na zachodzie pojęcie Findability na naszym rynku dopiero raczkuje.

Findability tłumaczone na język polski jako znajdywalność to inaczej zdolność konkretnych firm, usług, produktów do bycia odnalezionym.  Jednym słowem to łatwość w odnalezieniu jakiejkolwiek przydatnej i pożądanej informacji. W skład findability stron internetowych wchodzą takie elementy jak użyteczność dla potencjalnych użytkowników, dostępność, wiarygodność oraz atrakcyjność. Wszystkie te elementy zawarte są w konstrukcji poszczególnych stron dlatego niezwykle ważnymi częściami składowymi są findability są także pozycjonowanie oraz optymalizacja.

Warto już dziś zaznajomić się  z tym pojęciem aby w przyszłości tworzyć lub ulepszać własne strony tak aby dać się odnaleźć potencjalnym klientom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.