banner
Biznes

Lider swojej kategorii – Freshmarket

Popularność istniejącej od 1998 roku marki Żabka Polska stale rośnie. Obecnie postrzegana jest jako lider cenowy w kategorii sklepów małoformatowych.

Sklepy Żabka nigdy nie miały być sklepami dyskontowymi. – Nigdy nie zbliżymy się poziomem cen np. do sklepów dyskontowych. – mówi prezes Jacek Roszyk. Zarząd Żabki doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że obecnie cena jest pierwszym wyznacznikiem decydującym o zakupie danego produktu, jednak niezmiennie stawia na bliskość klienta i rzetelnie dobrany asortyment. Cena natomiast musi być na takim poziomie, by była akceptowalna dla klienta. Oznacza to, że musi być niższa niż w pozostałych sklepach małoformatowych – tych działających samodzielnie, jak i pod szyldem dużych systemów franczyzowych.

Aby trafić do szerszej grupy klientów Żabka stworzyła nową sieć sklepów – Freshmarket. To zlokalizowane na osiedlach, dzielnicach mieszkaniowych i często odwiedzanych punktach większych miast sklepy typu convenience. Skierowane są one głównie do osób aktywnych zawodowo, które nie chcą tracić cennego czasu na sklepowe kolejki, czy przygotowywanie posiłków. Szeroki wybór dań gotowych, sałatek i mrożonek sprosta najbardziej wymagającym klientom, a żyjący w biegu będą mogli przy okazji szybkich zakupów napić się kawy, czy opłacić rachunki i doładować telefon.

Sieć sklepów Żabka Polska to obecnie 2750 sklepów na terenie całego kraju. 165 sklepów to placówki Freshmarket. W planach firmy jest otwarcie kolejnych sklepów, by do końca 2012 r. mieć ich 2900.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.