banner
Ciekawostki, Zdrowy styl życia

Przyjemne odchudzanie

Często osoby mające problemy z nadwagą sięgają różnorodnych sposobów by zrzucić zbędne kilogramy. Jednak brak silnej woli powoduje, że bardzo szybko wracamy do złych nawyków, a stracone kilogramy powracają i to z nawiązką. W Internecie można znaleźć  różnego rodzaju diety, a każda z nich zapewnia nam, że szybko osiągniemy wymarzoną sylwetkę. W zależności od swojej osobowości oraz trybu życia możemy dobrać najlepszą dla nas dietę. Poniżej w skrócie zostaną opisane trzy diety, które pomogą w walce ze zbędnymi kilogramami.

Dieta kopenhaska
Karcona przez wielu dietetyków, jednak idealna dla osób, które chcą uzyskać szybki efekt. Trwa 13 dni,  a przez ten czas jemy głównie owoce, warzywa, mięso oraz jajka. Twórcy diety kopenhaskiej przewidywali że maksymalnie można przez 13 dni schudnąć 20 kg, jednak osoby ją stosujące maksymalnie zrzucały około 10 kilogramów. By odchudzanie na  tej diecie przebiegało bez uszczerbku na zdrowi warto skonsultować się wcześniej z  lekarzem
Dieta 1000, 1200 i 1300 kalorii
Dieta ta polega na tym, że dziennie nie możemy dostarczyć naszemu organizmowi więcej niż wybraną ilość kalorii. Jest to minimalna ilość jaką możemy dostarczyć organizmowi by skutecznie osiągnąć upragniony rozmiar ubrań. Przez czas stosowania diety możemy jeść na co tylko mamy ochotę byleby nie przekraczać progu kalorycznego. Jest to idealna dieta dla osób, które nie lubią się ograniczać pod względem jakościowym w spożywanych posiłkach. Minusem diety jest to że  by ją stosować należy zapoznać się z tabelą kaloryczną podstawowych posiłków.
Dieta Dukana (dieta proteinowa)
Jedna z najpopularniejszych diet ostatnich lat, stworzona przez francuskiego dietetyka Pierra Dukana. Każda osoba stosującą tą dietę sama wyznacza sobie jej czas stosowania oraz ilość kilogramów jaką zamierza zgubić. Składa się ona z 4 etapów, pierwszy z nich to faza uderzeniowa, można ja stosować od 5 do 10 dni a podczas tego czasu można zgubić nawet do 7 kilogramów. Podczas pierwszej fazy można jeść tylko i wyłącznie nabiał, jajka oraz produkty mięsne w postaci grillowanej lub gotowanej. Kolejny etap to faza druga, polegająca na tym, że do produktów z pierwszej fazy można dołączyć warzywa. Druga faza jest nazywana fazą utraty wagi, oznacza to że stosujemy ja tak długo aż osiągniemy upragnioną wagę. Etap trzeci to faza utrwalenia osiągniętej wagi, polega on na tym na każdy zgubiony kilogram z pierwszej i drugiej fazy musimy przeznaczyć 10 dni fazy stabilizacyjnej, np. jeżeli ktoś schudł 5 kg na pierwszej i drugiej fazie to faza stabilizacyjna będzie w takim przypadku trwała 50 dni. Czwarta faza trwa całe życie, ponieważ by utrzymać osiągniętą wagę musimy bezwzględnie poświęcić jeden dzień w tygodniu na produkty z pierwszej fazy.

W wielu poradnikach zostały omówione rozmaite diety dzięki którym możemy osiągnąć upragnioną sylwetkę. Jednak jeśli po zakończeniu diety wrócimy do poprzednich nawyków utracone kilogramy bardzo szybko mogą powrócić a często nawet z nawiązką. Nie ma również idealnej diety dla każdego, dla jednych dobra będzie dieta rygorystyczna, dla innych dieta trwająca dłuższy czas natomiast dla jeszcze innych sprawdzą się rozmaite suplementy diety dostępne w aptekach. Stosując jakąkolwiek dietę nie możemy zapominać o regularnych ćwiczeniach, ponieważ szybko stracone kilogramy powodują wiotczenie oraz utraty jędrności skóry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.