banner
pozycjonowanie
Technologia

Pozycjonowanie coraz popularniejszą formą reklamy

W ostatnich latach coraz większym udziałem w wydatkach na reklamę mogą pochwalić się kampanie internetowe, a wśród nich wydatki na SEM. Według szacunków, w ubiegłym roku wynosiły one około 60 mln złotych.

pozycjonowanieNa reklamę internetową przypadło około 60 % całkowitego wzrostu środków wydawanych na reklamę i promocję, z czego prawie połowa została zainwestowana w reklamę display – największy udział miały tu wydatki na SEM  (w tym  pozycjonowanie) – około 474 mln zł. Na drugim miejscu uplasowały się środki inwestowane w ogłoszenia – blisko 268 mln, 6 % na reklamę e-mail i 5 % na wideo ( w tym obszarze wydatki zwiększyły się aż o 155%).

Przy rosnącym zainteresowaniu SEM – promocją w wyszukiwarkach  nie dziwi więc, iż na rynku pojawia się coraz więcej agencji świadczących tego typu usługi. Jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów reklamy.

Na co więc zwrócić uwagę decydując się na wybór odpowiedniego usługodawcy?

Przede wszystkim już na samym początku należy określić jasne i przejrzyste dla obydwu stron zasady rozliczania się. Ważne czy będziemy uiszczać odpłatność za efekty, czy np. czas poświęcony na prace przy projekcie. Co do wiarygodności agencji można ją łatwo sprawdzić, śledząc czas potrzebny na zajęcie wysokich pozycji przy określonych frazach, które powinniśmy analizować ze względu na ich popularność, konkurencję i czas potrzebny na przebicie się do czołówki.

Przewaga większych agencji nad indywidualnymi pozycjonerami przejawia się tutaj również w wachlarzu oferowanych usług. Zazwyczaj, poza standardowym pozycjonowaniem i kampaniami linków sponsorowanych prowadzą również działania obejmujące np. buzz marketing,  czy SERM. Pozwala to na stworzenie kompleksowej kampanii i tym samym zwiększa szanse na sukces w wyszukiwarkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *