banner
Polska

Wyzwanie nie tylko organizacyjne – ŚDM

Światowe dni młodzieżyŚwiatowe Dni Młodzieży, które odbyły się w Polsce pod koniec lipca zgromadziły niemalże 3 miliony pielgrzymów, którzy przybyli z 187 krajów świata. Jednak organizacja takiego wydarzenia wymaga ciężkiej pracy nie tylko ze strony bezpośrednich organizatorów.

To wyjątkowe wydarzenie to nie tylko okazja do wspólnej modlitwy, uczestnictwa w licznych mszach czy spotkania z Głową Kościoła. ŚDM tworzą także tysiące osób, które odpowiadają za pomoc uczestnikom oraz bieżącą obsługę. Do ich grona zaliczyć można przede wszystkich 25 tysięcy wolontariuszy pochodzących z 67 krajów, który dbali między innymi o pomoc związaną z komunikacją pielgrzymów. Większość spośród 3 milionów uczestników ŚDM odwiedziła nasz kraj po raz pierwszy, dlatego tak ważny był właśnie ten rodzaj wsparcia.

W odpowiedzi na tak duże zapotrzebowanie MPK w Krakowie stworzyło ponad 900 dodatkowych kursów tramwajowych. Uruchomiono także 953 połączenia autobusowe. Aby umożliwić podróżnym sprawne wyszukiwanie rozkładu jazdy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zdecydowało się na modyfikację aplikacji (rozklady.mpk.krakow.pl) oraz dostosowanie serwerów, które odpowiadają za jej sprawne funkcjonowanie. Dzięki temu pomimo ogromnej ilości odsłon (strona odnotowywała ponad 7 milionów wejść dziennie), aplikacja poprawnie dostarczała pielgrzymom informacje o wszystkich uruchomionych liniach. Tego typu rozwiązania mobilne to niezwykłe udogodnienie.

Źródłem informacji o ŚDM podczas ich trwania byli także dziennikarze. KAI we współpracy z Polską Agencją Prasową przygotowała specjalną platformę, której zadaniem było umożliwienie komunikacji z dziennikarzami z całego globu. Tygodniowo zamieszczono w niej ponad 3000 różnego rodzaju materiałów oraz 50 tysięcy zdjęć i nagrań video. Z zasobów strony www.pope2016.com korzystało ponad 600 osób, które publikowane na niej treści wykorzystywały do przekazywania relacji na całym świecie. Materiały dostarczane przez stronę znaleźć można było zarówno na portalach, w programach informacyjnych czy w prasie codziennej.

Głównym zadaniem portalu było sprawne dostarczanie obiektywnych i wszechstronnych informacji związanych z wizytą Papieża Franciszka w Polsce oraz z samymi Światowymi Dniami Młodych. Z perspektywy czasu możemy stwierdzić, że skutecznie spełnił swój cel.” mówi Lidia Sobańska, prezes PAP. „Publikacje jakie zostały przygotowane przez zagraniczne media na podstawie dostarczanych przez nas materiałów dotarły w praktycznie każdy zakątek świata. Wydarzenia ostatniego tygodnia, z naszą niewielką pomocą stały się więc elementem wpływającym na pozytywne postrzeganie Polski przez zagraniczne media i ich odbiorców..

W polskim Internecie zauważalne było bardzo duże zainteresowanie Światowymi Dniami Młodzieży. Znaczące portale tworzyły nawet dedykowane działy, które poświęcone były tylko i wyłącznie temu wydarzeniu. Deon.pl to największy polski portal katolicki. W trakcie trwania ŚDM odniósł on spory sukces i odnotował znaczny wzrost odwiedzin oraz niemal czterokrotny wzrost liczby czytelników. W najbardziej gorących momentach portal zanotował ponad pół miliona odsłon w ciągu zaledwie jednego dnia.

Wielką popularnością cieszyły się wszelkie materiały, które pokazywały, jak fantastyczna atmosfera wytworzyła się w Krakowie w trakcie ŚDM. Obserwowaliśmy także ogromny wzrost zainteresowania wypowiedziami Papieża. W ostatnich dniach powróciliśmy w polskim internecie do entuzjazmu z jakim spotykał się na początku pontyfikatu. Wskazują na to chociażby aktywności użytkowników naszych profili w mediach społecznościowych. Zdecydowanie wzrosła ilość polubień, udostępnień i pozytywnych komentarzy pod materiałami z wypowiedziami Franciszka.” – podsumowuje Piotr Żyłka, redaktor naczelny DEON.pl

Według danych zaprezentowanych przez Brand24, dużą aktywnością wykazywali się również pielgrzymi uczestniczący w Światowych Dniach Młodzieży. Opublikowane przez nich w social mediach treści osiągnęły zasięg sięgający ponad 460 milionów osób. Dodatkowo zareagowało na nie niemal 6,5 miliona osób, komentując je, klikając „lubię to” lub podając posty dalej.

Wszystko to bez wątpienia przyczynia się do kreowania pozytywnego wizerunku Polski i jest wymierną korzyścią jaka płynie z organizacji tak dużego przedsięwzięcia. Wielu uczestników ŚDM przyznało, że chętnie powróci ponownie do naszego kraju. Dodatkowo publikowane przez nich treści mogą zachęcić innych do odwiedzenia tak przyjaznego i ciekawego miejsca jakim jest Polska.

Agencja interaktywna Ideo odpowiedzialna była zarówno za projekt jak i realizację portalu Pope2016.com, strony DEON.pl oraz mobilnego rozkładu jazdy MPK. Wszystkie te realizacje zostały przystosowane do przeglądania ich z poziomu urządzeń mobilnych. Dodatkowo agencja odpowiedzialna była za zarządzanie serwerami i konfigurację, która umożliwiała sprawne i bezproblemowe funkcjonowanie portalu DEON oraz serwisu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.