banner
Porady

Jak obniżyć ciśnienie domowymi sposobami – zdrowa dieta

Jak obniżyć ciśnienie domowymi sposobami? Możliwości jest kilka. Niektórzy próbują pomóc sobie medycyną naturalną, inni stawiają na cudowne suplementy lub rozprowadzane poprzez telesprzedaż niesamowite urządzenia. Jednak lekarze specjaliści oraz ci, którym udało się obniżyć ciśnienie domowymi sposobami, podkreślają, że jednymi skutecznymi metodami są właściwa aktywność fizyczna i zdrowa dieta.

Ograniczmy sól…

Przede wszystkim powinniśmy ograniczyć lub nawet na jakiś czas zupełnie usunąć ze swojego codziennego jadłospisu sól. Od dawna mówi się, że sól jest największym wrogiem walczących o obniżenie ciśnienia krwi. Dzieje się tak z powodu właściwości tej jakże popularnej przyprawy. Sól przede wszystkim zatrzymuje wodę w organizmie. Im więcej soli spożywamy, tym większą ilością zbędnej wody nasycone jest nasze ciało, a im więcej wody kumulują nasze komórki, tym wyższe jest nasze ciśnienie. Zasada działania jest niemal identyczna jak w wężu ogrodowym. Nasze żyły przypominają takiego właśnie gumowego węża – im więcej wody przez nie przepuścimy, tym większe będzie jej ciśnienie i tym większy nacisk na ścianki węża. O ile jednak woda z węża zawsze znajduje w końcu ujście, o tyle woda w naszych żyłach krąży w obiegu zamkniętym tak długo, dopóki ciało jej nie zaabsorbuje.

I niezdrowe tłuszcze

Oprócz soli powinniśmy unikać również niezdrowych tłuszczów, nie ważne – roślinnych czy zwierzęcych. Tłuszcz dla organizmu, w którym panuje podwyższone ciśnienie krwi, jest niezwykle niebezpieczny, gdyż może się odkładać w arteriach, a to oznacza zawężanie średnicy żył. Krew przepuszczona przez żyły o zmniejszonej średnicy zwiększy ciśnienie przepływu nawet u zdrowego człowieka, w przypadku gdy jej ciśnienie podwyższone jest z innego powodu, możemy doprowadzić nie tylko do bardzo dużego skoku ciśnienia, ale i do zatoru lub wylewu.

Jedzmy więcej warzyw, owoców i dobrych węglowodanów

Przede wszystkim powinniśmy jeść dużo warzyw, sporo owoców, tzw. węglowodany złożone (ryż, kasze, pieczywo pełnoziarniste) chude mięso drobiowe lub wołowe, ryby (najlepiej ryby z zimnych wód) oraz zdrowe oleje roślinne (oliwa z oliwek, olej kokosowy lub migdałowy).

Obniżenie ciśnienia domowymi sposobami jest jak najbardziej możliwe. Wystarczy zasięgnąć informacji i stosować się do zaleceń specjalistów. – http://porady.mobi/jak-obnizyc-cisnienie-krwi-domowymi-sposobami/ Potrzeba też chęci do wprowadzenia niezbędnych zmian oraz wytrwałości w powziętym postanowieniu. Wysiłek ten jednak z pewnością się opłaci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.