banner
Biznes

Crowdsourcing – innowacyjne rozwiązania

Crowdsourcing to zjawisko, które funkcjonuje w biznesie już od 2006 roku, jednak w Polsce jest ono jeszcze stosunkowo mało znane. O jego rozpowszechnienie starają się firmy specjalizujące się w tego rodzaju działaniach, które poprzez realizację projektów starają się ukazać skuteczność metody.

Crowdsourcing polega na odwoływaniu się do wiedzy i umiejętności społeczeństwa, w celu uzyskania opinii czy pomysłów, będących inspiracją dla realizowanych projektów biznesowych bądź marketingowych. Metodę tą można porównać do pracy grupowej, gdzie zgromadzeni są eksperci zajmujący się konkretną dziedziną i na potrzeby określonych zagadnień poszukują i proponują najefektywniejsze rozwiązania. Jest to innowacyjne narzędzie, które w znaczący sposób poszerza dotychczasowe możliwości działania, stwarza większe szanse na znalezienie skutecznych rozwiązań.

Wiedza o crowdsourcingu jest w zasadzie dopiero rozpowszechniana i nieustannie wskazywane są nowe rozwiązania podnoszące skuteczność tych działań. Podstawą jest tu kreatywność, będąca gwarantem pomysłów inspirujących do tworzenia nowatorskich i efektownych strategii. „Źródłem wiedzy” są ludzie, eksperci czy pasjonaci, a nawet osoby dobrze znające zagadnienie, którzy poprzez swoje doświadczenie są wsparciem dla realizowanych działań.

Jak do tej pory crowdsourcing stosowany jest w bardzo wielu dziedzinach – zarówno w biznesie, jak i reklamie. Jednak swoją popularność zdobywa głównie za sprawą działań marketingowych, gdzie kreatywność jest najbardziej ceniona. Jest to forma działania właściwa mediom społecznościowym, których środowiskiem działania jest głównie Internet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.