Crowdsourcing to zjawisko, które funkcjonuje w biznesie już od 2006 roku, jednak w Polsce jest ono jeszcze stosunkowo mało znane. O jego rozpowszechnienie starają się firmy specjalizujące się w tego rodzaju działaniach, które poprzez realizację projektów starają się ukazać skuteczność metody.
Crowdsourcing polega na odwoływaniu się do wiedzy i umiejętności społeczeństwa, w celu uzyskania opinii czy pomysłów, będących inspiracją dla realizowanych projektów biznesowych bądź marketingowych. Metodę tą można porównać do pracy grupowej, gdzie zgromadzeni są eksperci zajmujący się konkretną dziedziną i na potrzeby określonych zagadnień poszukują i proponują najefektywniejsze rozwiązania. Jest to innowacyjne narzędzie, które w znaczący sposób poszerza dotychczasowe możliwości działania, stwarza większe szanse na znalezienie skutecznych rozwiązań.
Wiedza o crowdsourcingu jest w zasadzie dopiero rozpowszechniana i nieustannie wskazywane są nowe rozwiązania podnoszące skuteczność tych działań. Podstawą jest tu kreatywność, będąca gwarantem pomysłów inspirujących do tworzenia nowatorskich i efektownych strategii. „Źródłem wiedzy” są ludzie, eksperci czy pasjonaci, a nawet osoby dobrze znające zagadnienie, którzy poprzez swoje doświadczenie są wsparciem dla realizowanych działań.
Jak do tej pory crowdsourcing stosowany jest w bardzo wielu dziedzinach – zarówno w biznesie, jak i reklamie. Jednak swoją popularność zdobywa głównie za sprawą działań marketingowych, gdzie kreatywność jest najbardziej ceniona. Jest to forma działania właściwa mediom społecznościowym, których środowiskiem działania jest głównie Internet.