banner
Social media
Technologia

Wpływ Social Media na decyzje konsumentów

W celu lepszego dostosowania się, wiele małych firm musiało zmienić swoje strategie operacyjne wraz z rozwojem mediów społecznościowych. Wpływają one jednak na działalność przedsiębiorstw praktycznie każdej wielkości, na wiele różnych sposobów. Ze względu na aktywność klientów w tego typu kanałach, firmy muszą nie tylko bardziej personalizować swoje produkty, ale również prowadzić sprzedaż i komunikację w zupełnie nowy sposób.

Specyfika social media

Serwisy i aplikacje społecznościowe umożliwiają użytkownikom tworzenie społeczności w internecie. Są użytkowane w celu udostępniania różnego rodzaju treści, takich jak filmy, osobiste wiadomości, zdjęcia czy inicjatywy. Większość form mediów społecznościowych zrzesza zarówno indywidualnych użytkowników, jak i różnego rodzaju organizacje, w tym firmy oraz instytucje non-profit. Należące do nich profile mogą zawierać linki do witryny internetowej, informacje kontaktowe oraz zdjęcia oferowanych produktów lub usług. Dzięki temu są bardzo ważnym elementem kampanii e-marketingowej.

Efektywniejszy marketing

Firmy stale poszukują nowych sposobów wdrażania strategii marketingowych za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przed gigantycznym rozwojem platform typu social media, firmy polegały na ulotkach wysyłanych pocztą, reklamach telewizyjnych czy wiadomościach ustnych. Choć te taktyki marketingowe są nadal przydatne, przedsiębiorcy mają obecnie okazję korzystać ze strategii znacznie bardziej bezpośrednich. Dzięki serwisom społecznościowym mogą natychmiast informować konsumentów o pojawianiu się nowych produktów i wyjątkowych promocjach. Konsumenci również mogą szybko połączyć się ze swoimi ulubionymi detalistami online, aby być na bieżąco z oferowanymi nowościami.

Social media

Lepsza komunikacja

Media społecznościowe wpływają również na sposób, w jaki wiele firm handlu detalicznego komunikuje się ze swoimi klientami. Zamiast dzwonić do sklepu, pisać list lub wysyłać wiadomość e-mail, wielu klientów woli komunikować się z firmą za pomocą swojego profilu. Klienci mogą wysyłać prywatne wiadomości lub publikować informacje publicznie. Wyrażają w ten sposób zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie na temat produktów lub obsługi. Firmy powinny być świadome pojawiania się tych recenzji, a także innych informacji publikowanych online. Szybka reakcja na Facebooku lub Twitterze w celu rozwiązania problemu klienta, może na przykład skutecznie zwiększyć lojalność i poprawić reputację firmy.

Wyrazistszy branding

Media społecznościowe wpływają na sposób postrzegania marki przez klientów. Zanim stały się tak popularne, większość klientów uznawała każdy biznes za praktycznie bezosobowy. Kanały social media otworzyły jednak nowy poziom dialogu między przedsiębiorstwem, a jego konsumentami. Rodzaj użytkowników łączących się z firmą za pomocą mediów społecznościowych wpływa na sposób postrzegania marki przez innych potencjalnych konsumentów. Na przykład, jeśli firma sprzedająca artykuły sportowe łączy się głównie z konsumentami w wieku 20 lat, inni konsumenci częściej kojarzą markę z tą konkretną kategorią wiekową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.