banner
Moto

Ducati 1198S – czerwony diabeł

Motocykle typowo wyścigowe stanowią bardzo ważny odłam rynku motocyklowego. Istnieją marki, których głównymi produktami są maszyny, które praktycznie nigdy nie pojadą po zwykłych drogach miejskich, ale za to królują na torach wyścigowych. Jednymi z czołowych producentów takich wynalazków jest oczywiście bardzo dobrze znany Ducati. Podstawowym czynnikiem, który wyróżnia je na rynku jest ich cena, która niestety nie jest zbyt mała. Przykładowo za model 1198S będziemy musieli zapłacić aż 90 000zł.

Jak przystało na motocykle tej marki jest on koloru czerwonego, który stał się już wizytówką Ducati. Ducati 1198 prezentuje się agresywnie i sportowo, zdecydowanie nie jest to motocykl turystyczny, ale przecież nie o weekendowe wypady nam chodzi zakupując taki sprzęt. Przeznaczaniem Ducati są przede wszystkim wysokie prędkości i ostre zakręty.

Po odpaleniu silnika kierowca od razu odczuwa za co płaci się tak wielką sumę pieniędzy. Potężny moment obrotowy sięgający 6000 obrotów dosłownie rwie do przodu, oferując widzom prawdziwy spektakl wydobywający się z rury wydechowej. Motocykl waży zaledwie 169kg co przy mocy 168KM daje świetne przyspieszenie i bardzo dobre możliwości trakcyjne. Będąc już w tym temacie należy wspomnieć o systemie kontroli trakcji, w który oczywiście jest on wyposażony. Działa on fenomenalnie, a jazda bez niego byłaby praktycznie nie możliwa.

Jak zawsze jednak, także i w tym przypadku występują pewne wady. Pierwszą z nich jest bak, który ze względu na swój wąski kształt idealnie trzyma nasze kolana i umożliwia przyjęcie maksymalnie aerodynamicznej sylwetki mieści zaledwie 11,5 litra paliwa. Ponadto podczas hamowania niesamowicie silnymi hamulcami cały ciężar naszego ciała utrzymywany jest na ramionach, co może być uciążliwe. Wady te w pewien sposób rekompensuje bardzo dobre zawieszenie Ohlinsa, które wydaje się być idealnie do szybkiej i ostrej jazdy na torze.

Pozostaje jednak pytanie czy warto jest wydać tak ogromną sumę pieniędzy na Ducati, mając do wyboru prawie 30 000 zł tańsze odpowiedni z Japonii. Wszystko zależy w jakim celu planujemy zakupić motocykl. Wybierać jazdę miejską zdecydujmy się na Kawasaki, bądź Suzuki, jeśli jednak kręci nas jazda po torze, lepszego wyboru niż Ducati nie będzie.

1 komentarz

  1. Maszyna prezentuje się świetnie, ale przy takiej mocy należy uważać na swoje bezpieczeństwo. Może kiedyś będę mógł sobie pozwolić na takie Ducati.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *